Lifestyle • 7 redenen waarom je blog weinig bezoekers heeft


BLOG

Bron

Elke beginnende blogger heeft het wel eens meegemaakt, je staart je blind op verrassende onderwerpen, je werkt hard aan artikels en toch blijft dat bezoekersaantal zo laag. Vandaag geef ik je de 7 voornaamste redenen waarom je bezoekersaantallen zo laag blijven en geef ik je tips hoe ze in no time de hoogte in gaan.

Je kopieert

Het is altijd leuk als je je kan laten inspireren door andere bloggers. Of deze nu bekend zijn of niet. Maar het is niet de bedoeling dat je hun schrijfwijze, inhoud, foto’s en onderwerpen gaat kopiëren. Mensen zijn geïnteresseerd in je blog omdat deze persoonlijk bij je aansluit,  bij je karakter en je interesses. Het is niet omdat je blog lijkt op die van een bekend iemand dat je daarom instant een rij aan lezers hebt. Wees origineel en neem de tijd om je schijfstijl te ontdekken en ontwikkelen, dat is net het gene wat lezers zoeken bij een blog. Dus wees lekker jezelf en de bezoekersaantallen gaan omhoog.

Je bent ongeduldig

Een blog heeft tijd nodig om te groeien. Je zal zelf wel na verloop van tijd ontdekken dat je eerste artikels niet zo goed zijn als je laatste. Het duurt even voordat je een leuk assortiment aan artikels hebt opgebouwd en dat mensen ze daadwerkelijk vinden op het wereldwijde web. Elke blogger heeft er veel tijd moeten insteken om tot een vast aantal bezoekers te komen, dit kwam ook niet over één nacht. Dus heb geduld, blijf lekker door schrijven en verbeter jezelf. Het voordeel aan het wachten is dat je jezelf als schrijver kan ontplooien en zo het beste uit jezelf leert halen, lezers merken dit en appreciëren het ook.

Old-Skool-Typemachine

Bron

Je maakt geen gebruik van sociale media

Dit is net hetzelfde als in je dagelijkse leven, als je met niemand spreekt zal niemand je kennen. Maak een Facebook pagina van je blog, open een Twitter account en zet een statement op Instagram. Laat op zo veel mogelijk manieren weten wie je bent en wat voor blog je hebt. Update de pagina’s met leuke quote’s en je nieuwste artikels. Het is ook belangrijk om te reageren op andere bloggers, zo laat je ook weer je naam achter en raak je steeds meer en meer bekent. Maar pas op ! Wees er zuinig op, plaats niet elke dag 10X hetzelfde artikel op je wall, maak niet alleen blog tweets en plaats zinnige reacties. Als je eerlijk bent met jezelf zou je je ook ergeren als iemand dit bij jou deed. Dus laat je stem horen op sociale media, maar schreeuw het niet van de daken.

je blog nodigt niet uit

Zorg er altijd voor dat je blog netjes en georganiseerd is. Zet je artikels op chronologische volgorde of per categorie. Schrijf in een duidelijk lettertype en zorg voor een schone lay-out dat bij het karakter van je blog past. Als je even de tijd neemt om blogs te bezoeken merk je ook dat een zakelijke blog geen fluo kleuren gebruikt en een blog over een bloemist zal er niet uitzien als een webshop. Denk eens na over een design en verwerk het met elementen die terugkomen  in je artikels. Neem hier de tijd voor, want een leuke vormgeving en design zijn een lust voor het oog. Mensen zullen vaker blijven lezen op een mooie gestructureerde blog dan op een saai rommelboeltje. Dus hoe schoner je blog, hoe meer bezoekers je krijgt.

Je maakt veel schrijffouten

Ondken het maaar nit, eentekst vol shrijffouten lezen doed niiemand grag. Dus ook je lezers niet. Het is niet erg om een foutje te maken, dat is immers menselijk, maar als er meer fouten dan correcte woorden instaan moet je toch eens gaan nadeken. Schrijf je te snel, lees je er te gauw over, heb je een stoornis, het is allemaal mogelijk. Als je weet dat je snel fouten maakt aarzel dan niet om je blogpost te laten nalezen door iemand. Het maakt niet uit wie, als het maar een persoon is dat er zijn ogen echt wil laten doorgaan en geen vluchtige kijk neemt. Door de fouten gaan niet alleen je bezoekersaantallen omlaag, maar creëer je ook niet echt een goede indruk voor bedrijven of mede bloggers die met je willen samenwerken. Dus hop bril op en scannen die handel !

website_optimalisatie_meer_bezoekers

Bron

Je vergeet links

Het is super handig als lezers via een andere site kunnen doorklikken en plots op jou geweldige blog terecht komen. Of dat als je een review schrijft over een boek of product je via een link je lezers de weg kan wijzen naar verkooppunten. Het is immers belangrijk dat je je lezers alle info geeft die je zelf ook zou willen. Stel dat je interesse hebt in een bepaald product en je vriendin zegt je niet waar ze het van heeft, dan gaat jou interesse snel dalen. Maar als ze je alle details kan geven van waar ze het heeft gekocht, hoeveel het kostte of wat alternatieven zijn, dan ga je intensiever luisteren en je geholpen voelen. Dit werkt net hetzelfde voor je lezers. Vermeld waar je de info vandaan hebt, waar je het kan vinden, hoeveel het waard is en eventuele alternatieven. Lezers houden van hapklare info, geef het hun dan ook. Want als lezers weten op welke blogs ze alle info vinden die ze nodig hebben, gaan ze die veel meer bezoeken. Resultaat, hogere bezoekersaantallen.

Je maakt geen gebruik van SEO

SEO oftewel ‘search engine optimalization’ is een manier om je blog hogen doen te scoren in google. Als je geen logische of samenhangende artikels schrijft zal google jou blog minder snel herkennen als iemand zoekt op een bepaald woord. Maar als jij een samenhangende structurele tekst schrijft ga je blinken op de eerste plaats. Een paar handige trucjes op je SEO te verhogen zijn sleutelwoorden nemen. Denk even na voor je een artikel schrijft en noteer  alle woorden die direct verband hebben met je artikel. Schrijf je een artikel over parfum dan kunnen die woorden; flacon, topnoot, basisnoot en geur goede sleutelwoorden vormen. Het is de bedoeling dat je deze dan ook systematisch verspreid over je artikel en ze ook regelmatig laat terug komen. Ook titels zijn een goed idee, google gaat eerst titels doorzoeken en dan pas hele teksten, dus als jij een sleutelwoord in je titel plaats zal je ook veel hoger scoren, ook subtitels in je artikel zelf scoren heel goed. Dus denk eens na welke woorden relevant zijn in je artikel en laat ze regelmatig terugkomen.

 

Maken jullie ook al gebruik van deze tips?

 

Groetjes,
Daisy

 

Advertenties

Laat hier jou reactie achter

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s