Rainpharma : Foot Scrub, Foot Cream en Hand Balm


efbf5327-de76-44ae-a837-5d638c2cf769wallpaper

 

Een tijdje terug schreef ik een post over een 100% natuurlijk Belgisch merk, namelijk Rainpharma. Vandaag heb ik een review voor jullie over de eerste 3 producten die ik heb mogen testen. De Foot Scrub, Foot Cream  en de Hand Balm.

Foot scrub

De voetscrub ‘Adventure in Siberia’ van RainPharma is een eigenaardig product. Het ziet pikzwart. De kleur is afkomstig van actieve kool. Dat is het soort houtskool waarmee water wordt gezuiverd of die men dient in te nemen bij vergiftiging. De actieve kool in de scrub zorgt voor goede absorptie van bacteriën en is een echte detox voor de voeten.

Daarnaast peelt dit product de voeten op twee manieren:

  • Via een mechanische scrub: grove korreltjes schuren de voeten glad.
  • Via cosmetische zuren: de zuren werken in op de dode huid (eelt) en maken deze zachter.

Tot slot bevat dit product een mix van muntige essentiële oliën, wat versterkt wordt met mentholkristallen. De scrub voelt na gebruik verkwikkend aan.

IMG_1248

 

IMG_1249Zoals eerder gezegd heeft de scrub een zwarte kleur, dit vanwege de actieve bestanddelen van actieve kool. Op de 2de foto kan je goed de scrubdeeltjes zelf zien. Ze scrubben stevig zonder de huid na te laten met een branderig en geïrriteerd gevoel. Je kan de scrub op 2 manieren gebruiken. Voor een stevige scrubsessie kan je het product op droge of lichtvochtige voeten gebruiken, Rainpharma raadt dan aan om toch zeker gedurende 5à10 minuten te scrubben. Heb je niet zo veel tijd of wil je een zachte scrubsessie kan je het product ook onder de douche gebruiken.
Het afspoelen gaat ook heet makkelijk, als je even met een spons over je voeten gaat is de kleur zo verdwenen. Het kleurt je voet dus niet permanent zwart. Achteraf voelen mijn voeten zeer zacht. De mentholkristallen in de scrub zorgen voor een verfrissend gevoel, zelf vind ik deze geur zeer verkwikkend en maakt het mijn hele neus open. Wat hou ik toch van die geur.

 

Foot Cream

Ik heb al eerder voetcrèmes gehad en ik moet eerlijk toegeven, geen één is zo goed als deze. Het begint al bij zijn textuur. Deze is licht, vlot uitsmeerbaar en is absoluut niet vettig. Bij andere crèmes bleef het product vaak lang aanwezig en bleef het onaangenaam vettig en glad. Dat is bij deze cream niet. Ook de geur is zo aangenaam. Net zoals de scrub, bevat de cream mentholkristallen dat zorgen voor een verkwikkend gevoel en een frisse geur. Doordat de geur van munt zo aanwezig is helpt deze ook tegen ongewenste geuren. Zelf heb ik hier geen last van, maar op het einde van de dag hadden mijn voeten nog een muntige geur, dus werken zal het zeker en vast. Na gebruik krijg je echt een tintelend en zeer verkoelend gevoel op je voeten, dit ook weer dankzij de menthol. Door zijn verkwikkende en verkoelende eigenschappen is de cream ook te gebruiken op zware en vermoeide benen. Na het gebruik van de cream voelen mijn voeten heerlijk zacht en gehydrateerd aan zonder dat het product een vettig laagje aanbrengt. In combinatie met de scrub is dit het ideale recept voor voeten die klaar zijn voor een zomer in open schoenen.

IMG_1250

Hand Balm

Als er één product is waar ik echt niet zonder kan, is het wel handcrème. Overal heb ik tubes liggen en ik gebruik het de gehele dag door. Ik was daarom ook zeer benieuwd naar de hand balm van Rainpharma. Het is moeilijk om een goede handcrème te vinden waar er alleen maar goede dingen inzitten en die ook nog eens betaalbaar is. Hierin is Rainpharma zeker geslaagd.
Na dat ik mijn handen niet zo goed meer kan wassen (ik was ze wel alleen is dit niet zo handig) en ik liters handgel op gebruik, zijn mijn handen nog droger dan eerst. Ik had dus van vooraf aan hoge verwachtingen van dit product. Zeker omdat de rest van hun producten al een goede indruk had nagelaten.

De hand Balm is beschikbaar in 4 natuurlijke geuren, afkomstig van echte bloemen, planten, bomen en kruiden.

  • A Zest Of Happiness: frisse citrusachtige geur met oa. essentiële oliën van mandarijn, citroen en sinaasappel.
  • Calming Botanical Touch: zachte kruidenachtige geur met oa. essentiële oliën van lavendel, pompelmoes en sandelhout.
  • Lemony Vanilla Hugs: zoete geur met oa. essentiële oliën van vanille, citroengras en cipres.
  • Sweet Morning Mint: houtige muntgeur met oa. essentiële oliën van pepermunt, rozemarijn en cederhout.

Ik had de versie ‘A Zest Of Happines’, de citrus versie. Ik moet zeggen dat ik de geur echt fantastisch vindt. Hij is aanwezig maar niet overheersend. Hij ruikt lekker fris en doet me echt denken aan de zomer. Door zijn lichte structuur is de crème te gebruiken in alle seizoenen en blijft hij je handen soepel en zacht houden. Zijn lichte textuur weerhoudt het product niet om toch voldoende te hydrateren. Mijn schuurpapier handen zijn na enkele keren het product te gebruiken weer heerlijk zacht en niet meer trekkerig. Ik ben nu nog meer benieuwd naar de andere versies van de hand balm’s. Door zijn lichte textuur en voedende eigenschappen heb je ook maar een klein beetje nodig. Een erwtje voor beide handen is meer dan genoeg. Dit is mijn favoriete product tot nu toe.

IMG_1253

 

 

Foot scrub  €22,95 voor 250ml
Foot Cream €19,95 voor 300ml
Hand Balm €15,95 voor 300ml

Alle producten zijn te koop bij de Rainpharma verdeelpunten, hun concept store te Antwerpen of gewoon via hun site.

 

Groetjes,
Daisy

 

6 gedachtes over “Rainpharma : Foot Scrub, Foot Cream en Hand Balm

  1. Annelies zegt:

    Ooh zalig!! Ik zou graag de handbalm uitproberen.. Ik heb meegedaan met een wedstrijd van rainpharma waar we normaal morgen de uitslag van hebben, dank zij jouw site heb ik al een viruteel wenslijstje 🙂

    Like

Laat hier jou reactie achter

