Sporten ? Nah, morgen !


should-i-work-out-today

Wat een vervelende manier van wakker worden. Dan lig je nog lekker in je bed als plots dat helse geluid je half doof maakt en je je daardoor al half dood schrikt. Het is de wekker, weet je nog ? Diegene dat je gezet hebt omdat je gisteren besloten hebt om te gaan sporten. Je twijfelt en voor je het weet draai je je nog eens lekker om en wordt je 2 uur later wakker en het eerste waar je aan denkt is ‘Ach sporten, dat is dan weer voor morgen.’

Sport is niet enkel om af te vallen, maar ook om je gezondheid te verbeteren en mentaal sterker te staan. Hierbij heb ik voor jullie een aantal tips om uit die luie zetel te komen en om lekker te gaan bewegen.

Begin gewoon bij je thuis !

Niet iedereen heeft de luxe om naar de sportschool te gaan. Te lange school-, werkdagen, er is geen gym in de buurt of een abonnement is gewoon te duur. Laat dit niet langer een rede zijn om sport uit te stellen, wist je dat je een zeer effectieve workout kan doen in je eigen huis. Het enige dat je nodig hebt zijn comfortabele kleding, yogamat/handdoek en eventueel 2 waterflesjes. Zet lekker te tv of radio aan en bewegen maar. Sit ups, jumping jacks, push ups, lunges en noem maar op ! Je hebt dus geen excuus meer want je hoeft het huis niet meer uit.

Beloon jezelf.

Ik geef het toe, het is soms moeilijk om jezelf aan te sporen om te bewegen en vaak is de motivatie helemaal zoek. Meestal gaat alles beter als je een doel hebt en jou doel is jezelf belonen ! Heb je een maand lang elke dag gesport, dan verdien je toch wel zeker een shopping trip en lekker terrasje of iets anders wat je leuk vind. Sporten is geen verplichting, dus maak het leuk voor jezelf en beloon je elke keer als je een doel hebt bereikt.

images (1)

Wissel af en probeer.

Hoe hatelijk is het als je sportsessies een sleur worden. Elke dag opnieuw die 20 sit ups naast het bed, dat raak je al zeer snel beu. Maar wissel je workouts eens af ! Ga eens op zoek naar een leuke club in je buurt en vraag of je een sessie mag meedoen of ga mee met vrienden of vriendinnen. Je kan eventueel schema’s opzoeken die je een nieuwe routine kunnen geven .Verruim je horizon en wie weet ontdek je een nieuwe sport waar je jezelf volledig in kan vinden !

Voor dag en dauw !

Het is lastig om die wekker dat half uurtje vroeger te zetten maar sporten voor je school-, werkdag loont zeker de moeite. ’s Morgens maar je veel meer endorfines aan, waardoor je een echte kick van energie krijgt om je dag mee te beginnen. Je bent minder gestressed en ook minder snel moe en afgeleid. En jij laat deze voordelen liggen door zelf een halfuurtje langer te slapen, ik ben allesinds overtuigd.

images

Daag jezelf uit !

Hoe motiverend kan het zijn dat je na een poosje van trainen meedoet aan een wedstrijd en met gemak het einddoel haalt terwijl je die tijd terug misschien de finish nog niet haalde. Daag jezelf en anderen uit en laat zien wat je kan. Niets is zo motiverend om een goed resultaat te behalen in iets wat je graag doet.

Ben je nu al wat meer overtuigd om meer te bewegen ?
Of welke sporten beoefen je al ?
Laat het me weten !

Groetjes,
Daisy

Bron : Foto
Foto
Foto

Advertenties

Laat hier jou reactie achter

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s